loading...
◄◄◄ گـــــــــناه کــــــــار ►►►
بهنام بازدید : 7 یکشنبه 02 تیر 1392 نظرات (0)

معرفی قرآن از طریق قرآن


توجه شما را به قسمتی از آیات قرآن كه ماهیت قرآن را می‌توان از آن‌ها فهمید جلب می‌كنیم:
*************
ذَلِكَ الْكِتَابُ لاَ رَیْبَ فِیهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِینَ (بقره/ 2)
«این كتاب بی هیچ شك راهنمای پرهیزكاران است.»
*************
*************
شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِیَ أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْیَصُمْهُ وَمَن كَانَ مَرِیضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَیَّامٍ أُخَرَ یُرِیدُ اللّهُ بِكُمُ الْیُسْرَ وَلاَ یُرِیدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُواْ الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُواْ اللّهَ عَلَى مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ ?بقره/ 185)
ماه رمضان ماهی است كه نازل شده است در آن قرآن برای هدایت مردم و با عدله ی روشن برای راهنمایی و امتیاز حق از باطل پس هر كه دریابد ماه رمضان را باید روزه بدارد و هر كس ناخوش یا در سفر باشد به شماره ی آن چه روزه خورده است از ماه‌های دیگر روزه دارد كه خداوند برای شما حكم را آسان خواسته و تكلیف را مشكل نگرفته تا اینكه ادب روزه را تكمیل كنید و خدا را به عظمت یاد كنید كه شما را به دین اسلام هدایت فرموده باشد كه از این نعمت بزرگ سپاسگزار گردید.
*************

153


*************
إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ (اسراء/ 9)
«همانا این قرآن خلق را به راست‌ترین و استوارترین طریقه هدایت می‌كنند.»
*************
*************
وَلَقَدْ صَرَّفْنَا فِی هَذَا الْقُرْآنِ لِیَذَّكَّرُواْ وَمَا یَزِیدُهُمْ إِلاَّ نُفُورًا ?اسراء/ 41)
« و ما این قرآن را با انواع سخنان فصیح و بلیغ نیكو بیان كردیم تا خلق متذكر شوند و از این پند گیرند و به جز نفرت و شقاوت حاصلی نیفزود.»
*************
*************
وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ وَلاَ یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إَلاَّ خَسَارًا (اسراء/ 82)
« و ما آنچه از قرآن فرستیم شفای دل و رحمت الهی بر اهل ایمان است و لكن كافران را به جز زیان چیزی نخواهد افزود.»
*************
*************
وَإِنَّكَ لَتُلَقَّى الْقُرْآنَ مِن لَّدُنْ حَكِیمٍ عَلِیمٍ (نمل/ 6)
« و ای رسول آیات قرآن عظیم از جانب خداوند حكیم به وحی بر تو القا می‌شود.»
*************

154


به مورد دیگری توجه فرمائید: در مورد تعداد نگهبانان دوزخ، قرآن می‌فرماید: تعدادشان را نوزده قرار دادیم، نه بدان جهت كه اسرار و رموزی در این عدد در نظر گرفته‌ایم، بلكه به این منظور كه چون و چرای افراد مریض و كافر را برانگیزیم و نیز ایمان مؤمنان را تقویت كرده باشیم.
*************
وَمَا جَعَلْنَا أَصْحَابَ النَّارِ إِلَّا مَلَائِكَةً وَمَا جَعَلْنَا عِدَّتَهُمْ إِلَّا فِتْنَةً لِّلَّذِینَ كَفَرُوا لِیَسْتَیْقِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْكِتَابَ وَیَزْدَادَ الَّذِینَ آمَنُوا إِیمَانًا وَلَا یَرْتَابَ الَّذِینَ أُوتُوا الْكِتَابَ وَالْمُؤْمِنُونَ وَلِیَقُولَ الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْكَافِرُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَذَا مَثَلًا كَذَلِكَ یُضِلُّ اللَّهُ مَن یَشَاء وَیَهْدِی مَن یَشَاء وَمَا یَعْلَمُ جُنُودَ رَبِّكَ إِلَّا هُوَ وَمَا هِیَ إِلَّا ذِكْرَى لِلْبَشَرِ ?مدثر/ 31)
«ما خازنان دوزخ را غیر فرشتگان عذاب قرار ندادیم و عدد آن‌ها را جز برای فتنه و محنت كفار نوزده نگردانیدیم و تا آن كه اهل كتاب هم یقین كنند (كه ذكر این عدد مطابق تورات و انجیل) البته به وحی خداست (و ایمان آرند) و آن بر یقین مومنان هم بیفزاید و دیگر در دل اهل كتاب و مؤمنان با سلام هیچ شك و ریبی نماند و تا آنان كه دلهایشان مریض است و كافران نیز به طعنه نگویند خدا از این مثل چه منظور داشت بلی چنین قرار داد تا هر كه را خواهد به ضلالت بگذارد و هر كه را خواهد هدایت نماید و هیچ كس از عده‌ی بی حد لشكرهای پروردگار غیر او آگاه نیست و این (آیات ذكر دوزخ) جز برای پند و موعظه ی بشر نخواهد بود.»
*************

155

لازم به یاد آوری است كه


توجه به علوم جدید همواره برای ما برداشت جدیدی را به ارمغان نمی‌آورد، ولی سبب می شود برداشتی را كه پیش تر از قرآن داشتیم و آن را تعبداً قبول می‌كردیم. در پرتو دستاوردهای علمی با بینش و ادراك بهتری به آن برسیم.
برداشت‌های علمی و اشاره به علوم روز و یاد آوردن الفاظی كه به نحو كلیدی دانشمندان را به قرآن و علوم مطرح شده در آن رهنمون سازد، می‌تواند كمك شایانی به تبیین معجزه بودن قرآن در عصر حاضر داشته باشد. و دانشمندان را به تدبر و تفكر در آیات قرآن وا دارد و نشان دهد كه قرآن نه تنها در عصر جاهلی، بلكه در تمام عصرها، معجزه ای جاوید است.
والسلام
محتاج دعای خیرتان

 


بهنام بازدید : 6 یکشنبه 02 تیر 1392 نظرات (0)


كشف قطره ی آب مروارید چشم با الهام از قرآن كریم

دانشمند مسلمان مصری دكتر عبد الباسط محمد توانست با ساختن قطره ی چشم برای درمان آب مروارید با الهام گرفتن از سوره یوسف به دو مجوز اختراع بین المللی یكی از آمریكا و دیگری از اروپا دست یابد .

دانشمند مسلمان مصری دكتر عبد الباسط محمد سید پژوهشگر مركز ملی تحقیقات وابسته به وزارت پژوهش علمی و فناوری مصر یك روز صبح هنگامی كه در حال تلاوت سوره ی یوسف علیه السلام بود آن قصه ی عجیب وی را به تأمل واداشت و شروع به تدبر در آیات قرآن كریم كرد كه داستان توطئه ی برادران یوسف علیه السلام و سرنوشت پدر آن حضرت را بیان میكرد و اینكه چگونه چشمان حضرت یعقوب كور شد و دچار آب مروارید گردید و سپس چگونه خداوند متعال به واسطه ی پیراهن یوسف (ع) آن حضرت را شفا داد .

دكتر عبدالباسط با خود می اندیشید كه پیراهن یوسف علیه السلام چه می تواند داشته باشد كه باعث شفای چشمان پدرش شد ؟

وی ایمان داشت كه داستان یوسف معجزه ایست كه خداوند متعال به وسیله ی یكی از پیامبران خود آن را به اجرا گذاشته است. ولی دكتر معتقد بود كه در كنار محتوای روحی داستان ، محتوای مادی دیگری نیز دارد كه از طریق تحقیق و مطالعه می توان به آن دست یافت تا دلیلی باشد بر راستگویی قرآن كریم .
وی همچنان در حال تحقیق و جستجو بود تا اینكه با یاری خداوند به رابطه ی بین غم و غصه و دچار شدن به آب مروارید پی برد. چرا كه غم و غصه باعث افزایش هرمون ادرینالین می شود كه این ماده، ماده ای ضد هرمون انسولین به شمار می رود .

بنابراین اندوه و یا شادی شدید باعث افزایش مستمر هرمون ادرینالین می شود كه به نوبه ی خود باعث افزایش قندخون می گردد كه این یكی از دلایل تار و كدر شدن دید چشم می باشد. و این بر هم زمان بودن گریه و اندوه می باشد كه نخستین بارقه ی امید در سوره ی یوسف برای وی زده می شود آنجا كه خداوند در مورد حضرت یعقوب علیه السلام می فرماید : ﴿ وتولى عنهم وقال یا أسفی على یوسف وابیضّت عیناه من الحزن فهو كظیم ﴾ (یوسف 84) حضرت یوسف علیه السلام با وحی پروردگار از برادرانش خواست كه پیراهنش را برای پدرش ببرند ﴿ اذهبوا بقمیصی هذا فألقوه على وجه أبی یأت بصیرا وأتونی بأهلكم أجمعین ﴾ (یوسف 93)

خداوند متعال می فرماید : ﴿ ولما فصلت العیر قال أبوهم إنی لأجد ریح یوسف لولا أن تفندون، قالوا تالله إنك لفی ضلالك القدیم، فلما أن جاء البشیر ألقاه على وجهه فارتد بصیرا قال ألم أقل لكم إنی أعلم من الله ما لا تعلمون ﴾ (یوسف 96)

آغاز پژوهش از اینجا بود كه چه چیزی در حضرت یوسف علیه السلام بود كه باعث شفا شده است ؟

بعد از فكر و تأمل دكتر عبد الباسط به جوابی جز عرق (بدن) نرسید؛ بنابراین شروع به جستجو در مورد عناصر عرق كرد و لنزهای خارج شده از چشم را در عرق فرو می برد كه باعث شفافیت تدریجی این لنزهای كدر شده می گردید .

و سؤال دوم این بود كه :
آیا تمام عناصر و اجزای عرق فعال و تأثیر گذار می باشند؟

بدین وسیله و با یكی از این عناصر در نهایت دكتر عبدالباسط توانست تركیبی از "پولین جوالدین" بسازد و آن را روی 250 داوطلب آزمایش كندكه در بیش از 90% از موارد آب مروارید و سفیدی چشم از بین رفت و این افراد بینایی خود را باز یافتند. و از طریق آزمایش ثابت شد كه استفاده از این قطره 2 بار در روز به مدت 2 هفته باعث از بین رفتن آب مروارید چشم و بهبود بینایی می گردد .

دكتر عبد الباسط می گوید كه با شركتی كه قرار است این دارو را تولید و توزیع كند شرط كرده است كه هنگام ارائه ی آن به مردم به این مسأله اشاره كند كه آن یك داروی قرآنی است تا مردم به راستگویی این كتاب بزرگ و تأثیر آن در خوشبختی دنیوی و أخروی مردم پی ببرند .

دكتر عبدالباسط اضافه می كند كه : با استفاده از تجربیات علمی خود عظمت و بزرگی قرآن را احساس می كنم و آنگونه است كه خداوند فرموده : ﴿ وننزل من القرآن ما هو شفاء ورحمة للمؤمنین )

بهنام بازدید : 8 یکشنبه 02 تیر 1392 نظرات (0)

 

جا داره كه از دوست و برادر عزیزم آقای عبدالصمد به خاطر این مطلب زیباشون تشكر كنم

من با خوندن این مطلب ترجیح دادم به جای اینكه خودم چیزی بنویسم مستقیما متن ایشون رو براتون بذارم.چون اونقدر مطلب رو زیبا بیان كردن كه... :

 

 

آیه 155 و 156 سوره ی بقره:


155 ـو  قطعاً همه شما را با برخی از (امور همچون) ترس و گرسنگى و کاهش مالی و جانی و كمبود میوه ها آزمایش مى کنیم; و بشارت ده به استقامت کنندگان (صابرین)!
156 ـ آنها که هر گاه مصیبتى به ایشان مى رسد، مى گویند: «ما از آن خدائیم; و به سوى او باز مى گردیم»!

 

 

 

           سومالی و روزه های بدون افطار...

 


اپیزود اول:

(ساعت 6 بعد از ظهر، ایران)

خیابان ها مملو از جمعیت است.مردم مشتاقانه به سمت بازار و فروشگاهها در حرکت هستند.پسرکی 5 ساله در حالی که آب نبات چوبی اش را میخورد، جلوی یک مغزه اسباب فروشی ایستاده است و قدم از قدم بر نمیدارد. خودش را لوس میکند تا مادرش ماشینی اسباب بازی را که او میخواهد برایش خریداری کند.

کمی آنطرف تر دختری همراه با پدر و مادرش برای خریدین مانتو به بازار آمدند، دختر بعد از کلی بحث با مادرش بالاخره مانتو گران قیمتش را میخرد. آخر او میخواست رنگ مانتواش با رنگ روسری اش ست باشد...

پدر صندوق عقب ماشین را پر کرده از میوه و تنقلات شیرینی... آخر امروز تولد دختر 2 ساله اش است...

 

اپیزود دوم:

(ساعت 6 بعد از ظهر،سومالی)

در چادری کوچک درگوشه ای از بیابان مادری یک چشمش به درچادراست که شاید شوهرش تکه نانی بیاورد و چشم دیگرش به چشمان کودک 2 ساله اش است که فقط پاره ای از استخوان از او مانده است و هر لحظه ممکن است نفسش قطع بشود آخر کودکش فقط سه روز پیش یک تکه نان خورده است...

مادر دیگر اشکی برایش نمانده چرا خود او دو هفته است که حتی یک قطره آب هم نخورده است.

پدر وارد چادر میشود، سراسیمه دست دختر 5 ساله دیگرش را میگیرد و به همسرش میگوید سریع بچه را بلند کن که 5 کیلومتر آنطرف تر نیرو های امداد رسانی آمداند.

در طول مسیر مادر بدنش بی حس میشود و کودک از دستش به زمین می افتد . پدر سریع کودک را از زمین بر میدارد و به همسرش کمک میکند. دختر 5 ساله خیلی آرام راه می آید و مدام میگوید آب...

کودک 2 ساله در بغل های پدرتکانی میخورد. کودک جان داد .پدر برمیگردد تا ببیند همسرش کنار او هست یا نه، میبیند که او هم چند متر عقب تر بیهوش بر زمین افتاده است.

کودک 2 ساله اش را همان جا خاک میکند تا لاشخور ها بدنش راتکه پاره نکنند.

دختر 5 ساله اش را بغل میکند و میدود تا شاید بتواند آب و تکه نانی به همسر و فرزندش دیگرش برساند..

یک کیلومتر مانده به پایگاه کمک رسانی، کودک 5 ساله اش هم میمیرد..او را هم خاک میکند...

به پایگاه میرسد...فقط توانست اطلاع دهد که پنج کیلومتر آنطرف تر هزاران نفر گرسنه و تشنه در حال مرگ هستند...

.................................

رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران زودتر از رسانه ها این موضوع را متوجه میشود و مبلغی را برای مردم سومالی ارسال میکند...

هلال احمر ایران و دیگر کشورها برای کمک اعزام میشوند...

ای کاش میدانستیم درک کنیم که با حتی با 100 تومان میتوانیم جان یک انسان را نجات دهیم

خبرها حاکی از آن است که گرسنگی در سومالی، روزانه جان 100 نفر را می گیرد و بدتر این که اکثر جان باختگان زنان و کودکان هستند.

 

مردم نیكوكار كشورمان می‌توانند وجوه نقدی خود را به شماره حساب :

99999 جمعیت هلال‌احمر نزد بانك ملی شعبه مركزی

 و

 شماره حساب 0199999999003 سیبا نزد همین بانك واریز كنند.

 

 

اخبار سومالی:

كاردار سفارت سومالی با اشاره به خشكسالی 6ساله در كشور سومالی گفت: روزانه 100 نفر در سومالی به‌دلیل گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش راهبردنیوز، خلیف كدیه موسی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: جمعیت سومالی در حدود بیش از 8 میلیون نفر است كه متأسفانه نیمی از جمعیت سومالی گرسنه بوده و با مشكلات عدیده‌ای مواجه هستند.

وی با بیان اینكه متأسفانه روزانه یكصد نفر در سومالی به دلیل گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند، گفت: خشكسالی 6 ساله گذشته در سومالی باعث شده است كه تقریباً در حدود 5 میلیون نفر از مردم سومالی دچار فقر و گرسنگی شوند.

كدیه موسی خاطرنشان كرد: از ایران به دلیل اینكه از پرقدرت‌ترین كشورهای اسلامی در دنیا به حساب می‌آید تقاضا داریم در كمك به مردم سومالی هرچه بیشتر ما را حمایت كند و مردم این كشور را از گرسنگی و مشكلات قحطی نجات دهد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
و اینك كه سومالی در هجومی از دردها و مشكلات به سر میبرد آیا بر ما واجب نیست كه كمكی هرچند كوچك برای نجات جان انسانها انجام دهیم؟...
 
 
 
 
آیه 215 سوره بقره:
 
از تو میپرسند : چه چیز را صدقه و انفاق میكنند؟
بگو آنچه از مال و دارایی پاكیزه و پسندیده صدقه و انفاق میكنید ازآن پدر و مادر و خویشان و یتیمان و نیازمندان و واماندگان در راه است و هركار نیكی كه میكنید خداوند از آن آگاه است...
 
آیه 7 سوره تغابن:
آنان كه دارا هستند از دارائی خود خرج كنند و آنان كه تنگدست هستند از چیزی كه خداوند بدیشان داده است خرج كنند. خداوند هیچ كس را جز بدان اندازه كه بدو داده است مكلف نمیسازد
بهنام بازدید : 15 یکشنبه 02 تیر 1392 نظرات (0)

تصاویر مسجدی در اندونزی كه پس از زلزله و سونامی ویرانگری كه تمام منطقه را به نابودی كشانده است با قدرت و خواست الهی همچنان پابرجا مانده است...

 

 

زمان : December 26, 2004

مكان : اندونزی

 

تصویر اول:

منبع : AP Photo/Dudi Anung (Yahoo News)

 

real-god.mihanblog

 

 

تصویر دوم:

عكس از: AFP/Choo Youn-Kong

real-god.mihanblog

 

تصویر سوم:

عكس از: Andy Eames

 

real-god.mihanblog

 

تصویر  چهارم :

عكس از : Eugene Hoshiko

 

real-god.mihanblog

 

تصویر پنجم:

عكس از : رویترز - Kim Kyung-Hoon

 

real-god.mihanblog

 


بهنام بازدید : 8 یکشنبه 02 تیر 1392 نظرات (0)

 

تصویری از شمال مدینه كه توسط نقشه سایت yahoo map نمایش داده میشود و نام مبار الله را به وضوح در آن میتوان دید:

real-god.mihanblog

 

جهت مشاهده نقشه توسط مكان یاب یاهو بر روی لینك زیر كلیك كنید:

Satellite negative view - click here

بهنام بازدید : 15 یکشنبه 02 تیر 1392 نظرات (0)

این تصاویر كه توسط سازمان فضایی ناسا در سال 2003 میلادی گرفته شده اند نشان دهنده ی وجود نام مبارك الله بر روی قاره ی آفریقا میباشند كه این تصویر نیز به وضوح مشخص میباشد:

real-god.mihanblog

 

real-god.mihanblog

 

real-god.mihanblog

 

 

وبسایتهایی كه این خبر را ذكر كرده اند:

 

http://www.worldcountries.info/Africa.htm

http://www.africasunnews.com/nasa.html

 


بهنام بازدید : 7 یکشنبه 02 تیر 1392 نظرات (0)

 

مسجدی در 60 كیلومتری استانبول تركیه كه پس از وقوع زلزله ای شدید كه باعث خرابی اكثر ساختمانهای اطراف شده است حتی بدون یك ترك با وجود قدیمی بودن عمارت آن هنوز پابرجاست

توجه داشته باشید كه در صورتی كه ساختمانی كه در پشت مسجد است ویران میشد به مسجد نیز آسیب وارد می آورد

آیا این جنبه ای اعجاز و لطف پروردگار نیست؟...

real-god.mihanblog.com

real-god.mihanblog

 

real-god.mihanblog

 


تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 50
  • بازدید سال : 275
  • بازدید کلی : 1,294